Tensiuni la Primăria Geoagiu. Reorganizare administrativă sau epurare mascată?
Tensiunile în administrația locală din Geoagiu ies din nou la iveală după ce un proiect de reorganizare a aparatului administrativ, propus Consiliului Local în luna mai 2025, scoate la iveală nu doar suspiciuni de favoritism, ci și numeroase sesizări din partea angajaților.
Cazul cel mai relevant este cel al lui Popa Pamfil, șofer cu experiență în cadrul primăriei Geoagiu, care susține că a fost forțat la retrogradare pentru a face loc unui nou angajat „cu dedicație”. Însă și alți salariați spun că situații similare au apăsat deja și pe umerii lor.

Cronologia unei reorganizări controversate
- 28 ianuarie 2025: Primăria Geoagiu anunță un concurs pentru postul de șofer, treapta I, în cadrul Compartimentului Cadastru. În urma selecției, doar un candidat a rămas în cursă, după ce un altul a fost respins înainte de concursul propriu-zis, evident a fost declarat admis, înscriindu-se rapid în funcție în februarie 2025. (surse: Proces-verbal concurs selecție, 13.02.2025; Proces-verbal interviu, 21.02.2025)
- 30 mai 2025: Consiliul Local include pe ordinea de zi punctul 14 – „Proiectul de hotărâre privind reorganizarea aparatului de specialitate al primarului orașului Geoagiu și al instituțiilor din subordine”. Printre măsuri: desființarea postului de șofer și redistribuirea atribuțiilor către Compartimentul Economic, Secţia Fiscală, etc.

Popa Pamfil: „Am fost dat la o parte cu intenție”
Popa Pamfil, angajat al primăriei din 1989, a depus sesizări multiple la Prefectura Hunedoara, Inspectoratul Teritorial de Muncă și sindicat, în care aduce următoarele acuzații:
„În urma alegerilor locale din 2024, conducerea primăriei s-a schimbat, iar de la preluarea de către noua conducere au început o serie de măsuri care aveau drept scop eliminarea mea din funcție…” — sesizare către Prefectura Hunedoara
„În ianuarie 2025, s-a anunțat un concurs pentru șofer. Șoferul angajat a preluat mașina mea și și atribuțiile de servici. Mi s-a adus un act care prevedea trecerea mea la compartimentul de Asistență Socială, pe care am refuzat să îl semnez (…) Consider că măsurile luate sunt un abuz din partea conducerii” — sesizare către Inspectoratul Teritorial de Muncă.
Am avut o discuție cu domnul Popa, însă din păcate, acesta a răspuns întrebarilor noastre de pe un pat de spital. Spune că întâmplările din ultima perioadă i-au șubrezit starea de sănătate, ceea ce a făcut să fie necesară internarea lui.
„Nu-mi vine să cred că se întâmplă asta. Domnul Vlad părea la început un înger printre oameni. Iată că acum se dovedește a nu fi chiar așa…” a declarat Popa Pamfil, vizibil afectat, de pe un pat de spital.
„Voi continua să îmi apăr drepturile, sunt de 35 de ani în primăria Geoagiu, dar niciodată nu am trăit astfel de situații. Totul este politic, deși eu nu fac parte din niciun partid și nu am avut vorbe nepotrivite la adresa actualei conduceri.” a mai completat Popa Pamfil pentru ziararena.ro.
Până la ora redactării acestui articol Popa Pamfil nu a primit, se pare, niciun răspuns oficial din partea ITM sau a Instituției Prefectului Hunedoara.

Noul șofer angajat: consilierul PNL care „i-a făcut loc” viceprimarului Ovidiu Boldor
Cornel Pîlț a intrat în Consiliul Local ca și consilier din partea PNL în urma alegerilor locale din luna iunie a anului trecut. După el s-a tras linie, fiind ultimul de pe lista PNL Geoagiu care prindea un fotoliu de consilier. Ovidiu Boldor, actualul viceprimar al orașului Geoagiu, era atunci pe dinafară.
Se știe deja în Geoagiu că propunerea de viceprimar s-a concretizat după ce actuala putere s-a văzut, cum s-ar spune, cu sacii în căruță. Asta deoarece în perioada campaniei numele vehiculate pentru postul de viceprimar erau cu totul altele.
Însă pentru ca Ovidiu Boldor să intre în Consiliul Local și să poată fi propus și votat pentru postul de viceprimar, era nevoie ca unul din consilierii PNL să se retragă. Lucru care s-a și întâmplat, Cornel Pîlț s-a retras din Consiliul Local Geoagiu, locul lui fiind ocupat de Ovidiu Boldor. La scurt timp acesta a fost propus și votat pentru funcția de viceprimar.
Doar câteva luni mai târziu Cornel Pîlț susține un concurs la Primăria Geoagiu, pentru postul de șofer, fără contracandidați la concurs, după ce un alt competitor a fost eliminat din cursă pentru „lipsă documente”.
Firul cronologic și natura întâmplărilor poate sugera că lui Cornel Pîlț i-a fost pregătită recompensa, pentru gestul său de a-i face loc în Consiliul Local actualului viceprimar, Ovidiu Boldor.
Pîlț mai este recunoscut și ca o figură controversată în comunitate, acum câțiva ani de zile fiind implicat într-un scandal public, care privea agresarea unui minor (VIDEO mai jos).
Sindicatul: „Invocăm încălcarea prevederilor legii”
După cele trei sesizări oficiale ale lui Pamfil, Sindicatul Salariaților din Primăria Timișoara a intervenit cu o adresă scrisă prin care a cerut retragerea proiectului de hotărâre care privea reorganizarea aparatului administrativ și trecerea lui prin dezbatere publică, așa cum legea o cere.
„Autoritatea publică în cauză este OBLIGATĂ să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită, sau de către o altă autoritate.” — email către Primăria Geoagiu, 29 mai 2025
În urma solicitării sindicatului și a invocării bazei legale, primarul Ovidiu Vlad a fost nevoit să retragă proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi. A demarat apoi imediat procedurile legale de punere în dezbatere publică.

Tensiuni în creștere, alți angajați încep să vorbească
Pe lângă cazul lui Popa Pamfil, membri din mai multe compartimente ale primăriei Geoagiu au transmis, sub anonimat, că în ultimele săptămâni:
- Le-au fost „redimensionate atribuțiile” fără o explicație clară;
- Au fost mutate birouri și sarcini între departamente, de parcă ar fi fost inventariate „cazurile incomode” care trebuiau eliminate;
- Au apărut amenințări cu sancțiuni disciplinare dacă nu acceptă noile fișe de post sau dacă solicită clarificări.
Astfel, conducerea primăriei pare să folosească procedura de reorganizare ca un acoperământ legal pentru a înlocui unii angajați cu alții.
Reorganizarea aparatului administrativ poate fi, într-adevăr, o măsură necesară pentru a adapta structura la noile cerințe bugetare sau legislative. Însă, atunci când se aplică netransparent și cu presiune asupra angajaților, se naște o criză de încredere în demersul propriu-zis.
Cazul lui Popa Pamfil este doar vârful aisbergului: un val de sesizări și nemulțumiri din rândul funcționarilor arată că, sub umbrela reformei, se pot comite abuzuri de natură disciplinară și administrativă.







